باز هم تصادف مرگبار در آستارا و اقدامات لاک پشتی راهسازی
با توجه به اینکه اکثر جاده های استان گیلان آزاد راه و چهار خطه هستند، ولی جاده های ترانزیتی شهرستان مرزی بندر آستارا به همان شکل سنتی مانده و همچنان جان هموطنان را می گیرند. حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا، باز هم خبر از وقوع حادثه دلخراش دیگری در کمربندی مرگبار این
با توجه به اینکه اکثر جاده های استان گیلان آزاد راه و چهار خطه هستند، ولی جاده های ترانزیتی شهرستان مرزی بندر آستارا به همان شکل سنتی مانده و همچنان جان هموطنان را می گیرند.
حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا، باز هم خبر از وقوع حادثه دلخراش دیگری در کمربندی مرگبار این شهر مرزی و بندری داد و تصریح کرد: در عصر روز گذشته، بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پژو و وانت نیسان، ۲ نفر از هموطنان ما کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.
وی ادامه داد: این حادثه در کمربندی آستارا – اردبیل و محدوده پل در دست احداث راهآهن بینالمللی آستارا-آستارا به وقوع پیوست.
خورشیدی با اشاره به اینکه راننده و یکی از سرنشینان خودوری پژو در همان لحظه فوت کردند، اضافه کرد: راننده وانت نیسان به همراه دیگر سرنشینان خودروی پژو نیز مصدوم شدند، که با دو دستگاه آمبولانس هلالاحمر و اورژانس ۱۱۵ جهت مداوا به مراکز درمانی شهرستان آستارا اعزامشدهاند.
ضرب الاجل برای رفع کاستی های این حوزه اعلام شود
به گزارش ایسنا، اقدامات جاده سازی در آستارا به قدری کند و لاک پشتی است که داد همه را درآورده و طاقت همه را طاق کرده است.
سی ساله شدن عملیات چهار خطه جاده آستارا – تالش در حدفاصل روستای جوکندان و چند بخش دیگر این مسیر پرتردد، ۱۰ ساله شدن عملیات تعریض کمربندی غربی و استراتژیک شهر آستارا و بی نتیجه ماندن ادعاهای تعریض جاده آستارا – حیران تا تونل آستارا – اردبیل مبین بی توجهی در عرصه راه سازی غربی ترین شهرستان استان گیلان است.
نداشتن علایم و تابلوهای ترافیکی کافی، غیراستاندارد بودن مسیرهای موقت، نداشتن روشنایی مسیرهای اصلی در ساعات تردد شبانه، متناسب نبودن جاده ها با ایام پرباران که در بسیاری از ساعات دید رانندگان کاهش می یابد، چاله های عمیق و روکش آسفالت بسیار بی کیفیت که در برخی مناطق عمر آن به یک سال هم نمی رسد، بیتوته احشام سرگردان و حیوانات غیر اهلی، نداشتن پل های روگذر عابران پیاده در بسیاری از مناطق و ده ها مسأله دیگر از مشکلات قابل تأمل در حوزه راه شهرستان آستارا است.
آیا ورود میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر توریستی با خودروهای شخصی در طول سال، تردد روزانه ۳۵۰ دستگاه کامیون باری از مرز زمینی آستارا، جابجایی حجم انبوه کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و راه آهن بین المللی آستارا – آستارا که سبب تردد روزانه بیش از یکصد کامیون دیگر در جاده های شهرستان آستارا می شود، نمی طلبد که مسئولان کشوری به این حوزه نگاه ویژه ای را داشته باشند و ضرب الاجل زمانی را برای رفع کاستی ها اعلام کنند؟
رامین بشرویه، ایسنا – منطقه گیلان
برچسب ها :استارا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰